Novinky, týkající se technických kontrol

Někteří lidé kroku ministerstva dopravy vzdávají hold, jiný jsou tímto počinem spíše otráveni. Od Nového roku se totiž musí na stanicích technické kontroly všechna auta fotografovat. Ministerstvo dopravy tak chce zabránit podvodům s technickými kontrolami a stáčením tachometrů. Stanice si musely nakoupit foťáky, čtečky čárových kódů a harddisky.

Povinnost vést obrazový záznam z STK je pak součástí novely zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích. Je jedním z nástrojů, jak zabránit podvodům s technickými kontrolami, kdy oprávnění k provozu dostanou i vozidla, která na kontrolách fyzicky nebyla. Cílem je zajistit obrazovou dokumentaci, která dokazuje přítomnost vozidla na STK. Povinností STK bude zdokumentovat výrobní štítek, tachometr, VIN („rodné číslo“ vozu vyražené na různých místech karoserie) a pohled na auto zepředu i zezadu. Tuto obrazovou dokumentaci pak musí nahrát do Centrálního informačníhosystémuSTK a dále podklady pět let archivovat. Další změnou je také identifikace technika STK pomocí čárového kódu.

U každé zkoušky tak bude spárován čárový kód technika a kód záznamu o provedené STK. Jakmile tedy jeden technik STK začne zkoušku provádět, musí ji i dokončit. Nemůže ji provést někdo jiný. Podle kritiků však tato novinka problém nevyřeší, většina stočených aut totiž do autobazarů míří ze zahraničí. Ve správním řízení hrozí za stáčení tachometrů v krajním případě pokuta až pět milionů korun.

Novinky, týkající se technických kontrol, mají tedy své zastánce, ale i odpůrce.

5 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 1