Měření emisí je k dieselovým motorům nekompromisní
Nová pravidla, týkající se kontrol technické způsobilosti vozidel, přinesla mnoha řidičům nemalé potíže. Zatímco před změnou se kontrolní stanice nesetkávaly s tím, že by vozidla přes měření emisí neprocházela, v současnosti hlásí stanice výrazný nárůst neúspěšných majitelů aut s dieselovými motory.
Velké problémy při STK mají někteří majitelé převážně starších dieselových automobilů. Přitom bez absolvování kontroly emisí není řidič s vozidlem k technické prohlídce ani připuštěn. Podle některých provozovatelů stanic se právě doklady o emisní kontrole nezřídka vystavovaly na základě fiktivního měření. Stanice s novou povinnou výbavou už ale měří za pomocí takzvaných krabiček, což je zařízení, které přesně zaznamenává veškeré hodnoty. Kvůli novému systému měření tak řada aut překročí limit kouřivosti, což byl dosud jev téměř nevídaný. Nyní stanice technické kontroly hlásí enormní nárůst vozů, které částečně nebo zcela nesplňují normy. Nad problémy dieselových aut se spalinami už jednoduše nejde přimhouřit oko. Podle techniků stojí za nepříznivými výsledky emisních zkoušek také třeba i nedostatečná údržba vozů nebo kvalita tankovaného paliva. Ovlivňují to i další aspekty.
Stanic, které měří emise, se u nás nachází kolem 3,5 tisíce, několik z nich už kvůli novým podmínkám měření svůj provoz ukončilo. Stále jich je ale dostatek. Stanic technické kontroly je pak v České republice na 370, větší z nich musely do nového vybavení investovat stovky tisíc korun, stejně tak je změny nutily přijímat nové techniky. To je také hlavní důvod, proč STK kvůli novým kritériím měření často zdražily své služby.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!