Na povinném ručení nešetřete!
Auto je nepostradatelnou součástí všedních dní, málo kdo z nás si to bez něj dokáže představit. Jeho užívání však přináší nejen užitek v podobě pohodlí a úspory času, ale i nezanedbatelná rizika. Ještě donedávna platilo, že povinné ručení je pro toho, kdo je při nehodě poškozený. Viník se musel spolehnout na havarijní pojištění. Ale pojišťovny se mění a proto nabízejí služby navíc i těm, kdo škodu způsobili.
U nejlevnějšího typu povinného ručení asistenci k dispozici máte, ale není to s ní příliš slavné. V zásadě platí pravidlo: buď pojišťovna zaplatí příjezd a práci mechanika na místě, nebo odtah do servisu (opravu pak hradíte vy sami), uhradí za vás servisní práci, nikoli materiál. Limity přitom jen výjimečně převyšují 3 tisíce korun. Lépe se o vás pojišťovna bude starat hlavně v případě nehody. Ale pozor na fintu, která zní: asistenční služby v ceně jsou. Znamená to, že pojišťovna službu zprostředkuje, nikoli zaplatí. Tedy zavolají vám odtahovku, zaplatíte vy. Ve vypjaté situaci by to i mohlo být považováno za pomoc, avšak v době telefonů to většina lidí zvládne obstarat sama. Lepší asistenci získávají ti, kdo mají sjednaný dražší tarif povinného ručení, nebo ti, kdo si za ni připlatí. Příplatek bývá nejčastěji od 200 do 800 korun za rok. Kdo asistenci má, může počítat s vyššími limity služeb, s náhradním vozidlem či může volat pojišťovnu, když něco zanedbal sám: na cestě mu dojde benzin, zabouchne si auto či načerpá špatné palivo, což v základu nabízejí jen některé pojišťovny.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!