Registrace individuálně dovezeného vozidla
Doklady, které budete potřebovat:
- Originál COC listu
- Originál technického průkazu země původu (díl I a díl II)
- Evidenční kontrolu do čtyř let stáří vozidla (registr vozidel využívá on-line přístup k protokolu o evidenční kontrole).
- Fakturu s vyčísleným DPH pokud byla vystavena českým subjektem.
V případně vystavení faktury zahraničním subjektem je zapotřebí dodat potvrzení o zaplacení DPH na předepsaném formuláři finančního úřadu.
- Sjednané povinné ručení (registr vozidel využívá on-line přístup)
- Plnou moc:
- Úředně ověřenou plnou moc (ke stažení na našich stránkách)
- Plnou moc lze také vyplnit, vytisknout, podepsat, oskenovat a zaslat elektronicky z datové schránky do datové schránky úřadu který bude úkon řešit (jako předmět uvést CRVXY + posledních šest znaků VIN čísla)
- Konverzi plné moci na Czech POINTU (jedná se o převod ověřené listinné podoby do elektronické) následně nám zašlete výstupní údaje z konverze: Identifikační údaj dokumentu a pořadová číslo.
- U vozidel starších čtyř let doložit protokoly z STK (emise + protokol o technické kontrole)
Od ledna roku 2015 se ukončuje vystavení čistopisu a vozidla jsou přímo registrována. U vozidel dovezených z členských států EU se technická způsobilost vozidla neschvaluje, nýbrž se přebírá schválení z členského státu. Provádí se pouze registrace individuálně dovozeného vozidla na základě evidenční kontroly. V případě, že je vozidlo starší čtyř let, provádí se technická kontrola před registrací včetně měření emisí. Součástí tohoto protokolu je i evidenční kontrola.
U vozidla pocházející ze státu mimo EU je navíc nutné přiložit doklad o proclení automobilu.
Zákonný poplatek u vozidla bez globální homologace při schválení technické způsobilosti individuálně vyrobeného či dovezeného vozidla činí 2 000 Kč. S homologací to je 1 500 Kč.
Vozidlo musí projít technickou kontrolou (STK) a měřením emisí.
U vozidel, která nejsou typově schválena v ČR/EU, může být nutné provést individuální technické schválení.
Pokud vozidlo nemá evropskou homologaci (například vozidla z USA nebo Japonska), je nutné zajistit individuální homologaci, která potvrdí, že vozidlo splňuje technické požadavky platné v ČR/EU.